Trimeri za travu
Svi vi koji ispred svojih domova imate travnjak, baštu, bilo koju manju ili veću zelenu odnosno poljoprivrednu površinu, znate da je održavanje istih ključna stvar. Sve to zahteva posvećenost i vreme. Sa ciljem da održavanje dvorišta I sličnih površina bude praktično, predstavljamo Vam benzinske i električne trimere za travu.
Trimeri kojima se može prići nepristupačnim mestima u bašti, dvorištu, itd.
Benzinski trimeri su teži, a električnim je upotreba ograničena zbog dužine kabla.
Šta treba uzeti u obzir kada kupujete ove alatke za baštovanstvo?
Konfiguraciju terena. Ako je teren koji nameravate da kosite ravan, svakako bi dobrodošla kosilica. Međutim, ako ima neravnina, puno ograda, drveća, leja sa cvećem i ostalih prepreka, tada je trimer neophodan.
Motorni trimeri su, recimo, najbolji izbor za velike površine sa visokom travom i korovom. Generalno su lakši od električnih. Na benzinskim trimerima providan rezervoar Vam omogućava da vidite preostalu količinu goriva, a centrifugalno kvačilo isključuje glavu sa reznom niti dok motor radi u leru.
Modeli benziskih trimera Villager BC 1250S i Villager BC 900S imaju identičnu konstrukciju. Kardan, kardanska cev, menjač, rukohvat, remen, glava sa silkom, trokraki nož, itd. Jedino što ih razlikuje su motori. Kako bi znali o čemu govorimo, kardan je komponenta za prenos obrtnog momenta I rotacije, a remen ili kaiš je namenjen za stvaranje pokretnih spojeva I prenosa snage rotacionog kretanja.
Motorni trimer Villager BC 1250s ima dvotaktni, vazdušno hlađeni tip motora. Dvotaktni motor prilikom svakog obrtaja kolenastog vratila ima jedno sagorevanje I ekspanziju (radni takt), za razliku od četvorotaktnog koji ima jedan radni takt svaka dva obrtaja. Time teoretski dvotaktni motor ima duplo veći radni učinak od četvorotaktnog. Snaga motora ovog trimera je 1,25 kW, a zapremina 42.7cm³. Tip kardanske cevi je nedeljiva aluminijumska dok je tip rukohvata ‘’bike’’.
Villager BC 900S ima isti tip motora, istu kardansku cev kao sistem prenosa, rukohvat i profesionalni remen, ali je snaga motora manja, 0,9 kW kao I zapremina. Masa ovog trimera je 7 kg i takođe je manja od mase prethodnog modela.
Preporuka proizvođača je da se tokom rada ovim benzinskim trimerima, koristi smeša goriva i ulja u razmeri 40:1 (2.5%).
Sa druge strane postoje električni trimeri sa kablom. Oni su najbolji izbor za manje površine, neravan teren i košenje trave pored staza, ograda i baštenskog nameštaja, oko i između cveća, drveća i ostalog bilja i svuda gde nije moguće prići kosilicom. Za njihovo korišćenje skoro da nije potrebna nikakva priprema, dovoljno je da pritisnete dugme i prionete na posao. Lakši su od benzinskih, većina je ispod 5kg. Mana je u tome što im je kretanje donekle ograničeno dužinom kabla.
Električni trimer Villager ET 355 ima elektro motor radnog napona od 230 V. Cev trimera je podesiva teleskopska, a broj obrtaja 12000 rpm. Kao što smo naveli, znatno su lakši od benzinskih trimera, svega 2.2 kilograma.
Model Villager ET 555 malo se razlikuje od prethodnog. Prečnik niti je oko 1.5mm i ima blizu 3kg. Trimer poseduje graničnik za biljke i rotirajuću glavu. Oba modela imaju rotirajući rukohvat. Idealni su za rad u područjima osetljivim na buku.
Preporuka je da se koristi zaštitna oprema.