Fitnes bicikli
Na biciklu možete zaista mnogo toga, voziti se i usput razgovarati sa prijateljem ili prijateljicom, svakodnevno ići na posao, izbaciti frustracije nakon tog posla, smršati, podići svoju kondiciju, pa se i u krajnoj liniji zaputiti na more ili slične avanture. Možete popraviti svoje zdravlje, oblikovati mišiće, vozati decu po parkovima, trkati se sa prijateljima i ići u prirodu. Zapravo, nema toga što sa biciklom ne možete. Večna zabava i zdravlje na dva točka.
Udobni su za vožnju jer su mešavina brdskih i drumskih bicikala, a što više uživate u vožnji, dalje ćete želeti da idete, što je fantastično za vaše zdravlje. Ovi uglađeni bicikli su veoma brzi i preći ćete kilometre i kilometre sa lakoćom. Svestrani su i možete ih koristiti za razne vrste treninga i vožnji. Uz sve ovo su jeftiniji od skupocenih profesionalnih bicikala i lako ih je održavati ukoliko to redovno radite.
Nisu toliko lagani kao drumski bicikli namenjeni velikim brzinama i trkama. Ako ne izaberete dobar model, neki delovi mogu biti jeftini i lakše kvarljivi. Neki od najboljih modela su ipak skuplji i po ceni bliži nekim profesionalnim biciklima.
Volite duge vožnje biciklom koje su osnov vašeg zdravog života ili ste uvek bili ljubitelj ovakvih vožnji samo do sada niste pronašli vremena da naterate sebe da češće sednete na bicikl i otisnete se u prirodu. Nikakava tajna nije koliko je vožnja bicikla zdrav i koristan kardio trening, pored trčanja i plivanja, ali vi možda niste uspeli da pronađete idealan bicikl koji bi vam bio neophodan partner u ovim avanturama.
Osim kao jeftino prevozno sredstvo, vožnja biciklom idealan je način da se istovremeno dobro zabavite sa društvom, dok istovremeno vežbate i uživate u čarima prirode. Ali, naravno, da biste to ostvarili, potrebno je da nabavite bicikl koji će vam u potpunosti pristajati i zadovoljiti vaše potrebe za udobnom vožnjom.
Iako je kod nas sve više ljudi koji bicikle voze praktično tokom cele godine, izuzimajući zaista ekstremne vremenske uslove kao što su veoma niske temperature ili dubok sneg, ipak u pravom smislu biciklistička sezona započinje tek dolaskom viših temperatura i lepog vremena. Tako da se svi oni koji se bave ovom rekreacijom obično zimi pripremaju za prve znake proleća kako bi provozali svoje ljubimce, mada je, naravno, mnogo i onih koji vole vožnju po hladnijem vremenu.
Fitnes bicikl je sobni bicikl, zar ne?
Rekreativci koji se malo posvećenije bave ovom aktivnošću, a vole da zalutaju u obližnje šume radi nešto zanimljivije vožnje, najčešće koriste standardne brdske, odnosno terenske bicikle. Kada dođe do vožnje po putu, tada oni postaju nešto teži za beton pa se mnogi odluče za nešto lakše dvotočkaše, odnosno fitnes, gradske ili pak hibridne bicikle. Kada čujete naziv „fitnes bicikl“ verovatno vam prvo na pamet padne sobni bicikl koji se najčešće koristi u teretani ili pri vežbanju kod kuće. Naime, to nije u potpunosti ispravna pomisao jer se naziv „fitnes bicikl“ odnosi i na sam stil bicikla, kao što postoje ostali stilovi – gradski, drumski, planinski ili brdski, triatlonski, hibridni bicikl, i tako dalje.
Za šta su najbolji?
Fitnes bicikli bi se mogli svrstati u mešance, odnosno hibridne bicikle. Dakle, oni su nastali u pokušaju da se drumski bicikl učini što udobnijim, a da se pri tome ne izgubi mnogo na brzini. I, pretpostavljate, ovaj pokušaj je uspeo. Ukoliko želite bicikl koji će vam služiti kao zamena ili dopuna za trening, ovo je najbolja odluka. Idealni su za kratke i brze vožnje po asfaltiranim parkovima i biciklističkim stazama, dakle, prvenstveno za vožnju po betonu. Ovi bicikli nisu baš ugodni za vožnje u prirodi, niti kao prevozno sredstvo po gradu, što naravno ne znači da ne možete da ga koristite za svakodnevnu gradsku vožnju jer nam ovde novčanici baš i ne dopuštaju baškarenje sa garažom punom bicikala.
Osnovni i logični produkti treninga na biciklu jesu ti da ćete ojačati i učvrstiti mišiće nogu i zadnjice i uz to ih oblikovati. Naravno, tu su i mišići stomaka, koji su tokom vožnje u blagoj napetosti, te leđni mišići i kičma. Aktivni su i mišići slabinskog dela leđa, što ima odličan učinak na osobe koje pate od bolova u donjem delu leđa. Bicikl je odlična zamena za trčanje ukoliko niste ljubitelj trčanja, jer ne ugrožava zglobove pošto oni tokom vožnje nisu opterećeni. Možda i jedna od najvažnijih pozitivnih strana vožnje bicikla jeste dobar uticaj na srce i krvni sistem. Istraživanja su pokazala da umerena vožnja biciklom samo tri puta nedeljno snižava krvni pritisak i nivo holesterola u krvi, a time smanjujete rizik od srčanih bolesti.
Najskuplje nije najudobnije
Ako imate ograničen budžet koji nije nešto prevelik, za vas je odabir bicikla znatno olakšan, a izbor sužen. E sad, ako imate više novca koji ste spremni da potrošite na vaš novi bicikl, tu se, naravno, kao i kada bilo šta drugo kupujete, sve komplikuje. Ono što vam je svakako najbitnije i na šta prvo treba da obratite pažnju jeste što bolji osećaj tokom vožnje, a to ćete dobiti što bolji bicikl izaberete. Bolji bicikl će lakše ubrzavati i održavati brzinu, a moći ćete i preciznije da menjate brzine, ali ono što treba dobro da upamtite pre odlaska u prodavnicu je to da je udobnost jedina stvar koja nije uvek proporcionalna uloženom novcu. Zbog čega je to tako? Odgovor je prilično jednostavan; prilikom prelaska u takmičarsku kategoriju bicikala, dakle na skuplje dvotočkaše, vi tada ulažete novac prvenstveno u funkcionalnost, a tada je udobnost u drugom planu. Dakle, potrebno je napraviti najbolji kompromis u kojem ćete razmisliti za kakve vožnje i treninge vam bicikl treba i tako lakše pronaći najidealniji za sebe.
Bicikl u odnosu na vašu visinu
Veličina rama bicikla koji birate za sebe je direktno povezana sa vašom visinom. Veličine rama izražavaju se u inčima (1 inč = 2,54 cm), centimetrima ili oznakama S, M, L, XL. Svaki proizvođač ima svoju tabelu sa veličinama koja će vam pomoći da odaberete onu koja je za vas. Ovo je bitno zbog toga što premali ili preveliki uzrokuje nepravilan položaj vozača, što vremenom dovodi do bolova u rukama, vratu, leđima i nogama, te pored lošeg uticaja na vaše telo i nepravilne vožnje, uništava vam i samo uživanje u vožnji.
Preporučena veličina rama prema visini vozača:
Visina od 148 do 158 cm – ram od 13 do 14 inča;
Visina od 158 do 168 cm – ram od 15 do 16 inča;
Visina od 168 do 178 cm – ram od 17 do 18 inča;
Visina od 178 do 185 cm – ram od 19 do 20 inča;
Visina od 185 do 193 cm – ram od 21 do 22 inča;
Visina od 193 do 198 cm – ram od 23 do 24 inča.